Amigos de la güerta

Todos los temas no relacionados con el Real Sporting de Gijon
Arronidaeco
Sporting B

Re: Amigos de la güerta

Mensaje por Arronidaeco » 05 May 2020, 21:30

ventemil escribió:
05 May 2020, 20:52
Hombre, la matanza es verdad que no es lo que era.
Yera por ponevos un exemplu bastante claru de a onde nos tan llevando. Pero si quies, podemos entrar en problemas bastante más complicáos d'arreglar como la contaminación del aire, tierra o del agua, estinción de semiente de milenta variedaes de cultivos, l'aumentu esponencial de la colonización de plantes y animales invasores, enfermedáes, virus, (que tan de moda paez que tan agora), fitosanitarios, transxénicos, Bayer, Monsanto...y un etcétera tan llargu que mete miéu al terror.

Como dixe nel filu d'abeyeros, "Otros daños colaterales del capitalismu y la globalización, esa manera casi-perfeuta d'organización según la mayoría de la masa borreguil."

Profesor Albajara
Juvenil DH

Mensaje por Profesor Albajara » 07 May 2020, 11:24

Arronidaeco escribió:
03 May 2020, 17:18
Los marcos de plantación pa les plantes (distancia ente plantes) hailos bastante variables, sobretoo dependiendo del tiempu, y el tomate nun ye menos. Normalmente suelen plantase sobre 50x60 como poco. En sitios más calurosos hai que espaciales más. Yo personalmente estrémoles más (60x90) porque aumentando la distancia tan más ventiláes y eso repercute en que tienes menos problemes colos hongos (sobretoo mildiu o botrytys), aparte que compiten menos ente elles y el crecimientu será mayor y más rápidu y la producción tenderá a ser mayor, con tomates que madurarán más rápido y más grandes. Tamién ye más fácil quitayos los chupones al tar más distanciáes. Y como asocio los tomates con lechugues y cebolles tampoco pierdo esi espaciu a lo tonto y evito que salgan otres yerbes que compiten colos cultivos (anque suelo acolchalo too con yerba seca que desperdiciaron les putes de les oveyes).

Nun sé que a qué marcu les planta'l Profe, pero si te pasa lo que puse arriba posiblemente tean demasiáo xuntes.

Eso ye según la mio esperiencia y la de Seymour, pero taré encantáu de probar otru métodu si funciona meyor, cosa que faigo a ca poco pa dir esperimentando.
Ya lo estoy notando . Pencas , coliflores , repollos , brocoli no tengo problema con plantalo juntos por que crecen bien apoyandose unos en otros , pero por ejemplo cebollas que ye la primera vez que planto , ya me estoy dando cuenta de la cagada , que no me apaño pa revolver la tierra a su alrededor ( escardar se llama ?? )

Arronidaeco
Sporting B

Mensaje por Arronidaeco » 07 May 2020, 14:07

Profesor Albajara escribió:
07 May 2020, 11:24
Arronidaeco escribió:
03 May 2020, 17:18
Los marcos de plantación pa les plantes (distancia ente plantes) hailos bastante variables, sobretoo dependiendo del tiempu, y el tomate nun ye menos. Normalmente suelen plantase sobre 50x60 como poco. En sitios más calurosos hai que espaciales más. Yo personalmente estrémoles más (60x90) porque aumentando la distancia tan más ventiláes y eso repercute en que tienes menos problemes colos hongos (sobretoo mildiu o botrytys), aparte que compiten menos ente elles y el crecimientu será mayor y más rápidu y la producción tenderá a ser mayor, con tomates que madurarán más rápido y más grandes. Tamién ye más fácil quitayos los chupones al tar más distanciáes. Y como asocio los tomates con lechugues y cebolles tampoco pierdo esi espaciu a lo tonto y evito que salgan otres yerbes que compiten colos cultivos (anque suelo acolchalo too con yerba seca que desperdiciaron les putes de les oveyes).

Nun sé que a qué marcu les planta'l Profe, pero si te pasa lo que puse arriba posiblemente tean demasiáo xuntes.

Eso ye según la mio esperiencia y la de Seymour, pero taré encantáu de probar otru métodu si funciona meyor, cosa que faigo a ca poco pa dir esperimentando.
Ya lo estoy notando . Pencas , coliflores , repollos , brocoli no tengo problema con plantalo juntos por que crecen bien apoyandose unos en otros , pero por ejemplo cebollas que ye la primera vez que planto , ya me estoy dando cuenta de la cagada , que no me apaño pa revolver la tierra a su alrededor ( escardar se llama ?? )
En castellano dizse escardar (o binar en plantaciones mayores), n'asturiano dizse sayar.

Les cebolles tienen un marcu de plantación pequeñu de por sí, ente 30 y 40 cebolles/m2, lo que vien a ser un 15x15 ó 15x20 tolo más. Nun sé como tienes les estayes (bancales) de grandes. Yo suelo facer lo que se llama bancal profundo que ye palotiar unos 30 cm de fondu que muevo pa la anterior y otros 30 de profundidá col palote de dientes. Consigues un terrenu util de 60 cm de profundidá, que-y da fordu de sobra a les raices pa poder desarrollase y aireación mui bona. Y respectu a esti bancal profundu, les medíes de superfie yo do-y de llargu siete o ocho metros y d'ancho como muncho metru y mediu (sobre 10 m2). D'esta manera nun piso nunca la tierra que trabayo y al tener metru y mediu tienes como muncho 75 cm dende ca llau de la estaya pa plantar, sayar, recoyer, podar, ... mui recomendable esti métodu.

Guelu
Primer equipo

Mensaje por Guelu » 09 May 2020, 10:37

La güerta

Responder