Filu d'abeyeros

Todos los temas no relacionados con el Real Sporting de Gijon
Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 18 Abr 2020, 20:28

raska escribió:
18 Abr 2020, 20:01
Arronidaeco escribió:
18 Abr 2020, 19:50


Ls crabro ye unos milímetros mayor y lleva tola vida aquí. Ye normal que la xente les confunda cuando hasta pelos medios hai veces que charrando de la velutina ponen videos de crabro...

En realidá hai que dexales dientro y cambiar el liquido atratente ca qiince díis .
Meca tío, pues ahora que vi una foto no sé yo si la que cayó ahí era una crabro.. no sabía el nombre... :sofa:
Ólvídate del tamañu, son casi iguales, un poco mayor la d'equí. Aparte al morrer engurrian y paecen más pequeñes que vives.

Velutina: final de les pates amarielles y el lomo negru casi enteru, con una raya anaranxá gorda al principiu del abdomen y otra finuca al final del abdomen.

Crabro: pates castaño oscures y lomo a rayes amarielles y negres, como la avispa común pero un cachu mayor y la cabeza colorá.
Última edición por Arronidaeco el 18 Abr 2020, 20:34, editado 1 vez en total.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 18 Abr 2020, 20:32

Gambito escribió:
18 Abr 2020, 18:51
Edito
Iba a colgar la imagen de la comparativa de la velutina y la común
https://medioambiente.gijon.es/page/184 ... a-asiatica
El tamañu cambia dependiendo de ventimil coses y lo que se ve per vídeos y fotos per interné aveces lía maś que otra cosa. Aparte les reines son mayores que les obreres, como pasa coles abeyes. Yo guiaríame poles dos diferencies que dixe nel mensaxe anterior que son fácil de distinguir según la ves pasar en un segundu.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 18 Abr 2020, 20:40

Arronidaeco escribió:
18 Abr 2020, 16:07
A too esto, nel conceyu Ayer namàs llevamos casi 2000 reines cazáes. De finales de febrero hasta agora... y van cayer más. Imaxinái casi dos mil niales más arrasándo los casie!!os. Si tolos conceyos ficiésen como nosotros, que nun lo sé, la espansión sería un poco más lenta.
En otros conceyos como Grao, Candamo o Salas, que yo sepia, tamién hubo bastante presión de trampeu, pero otros conceyos nun pusieron. N'uviéu sacaron una noticia en prensa que habíen puesto 50 trampes, como si eso fuese muncho. Amás nun ye poneles y echase a dormir, hai que revisales, cambiar l'atrayente y contabílizalo a poder ser.

Tan dexando tol marrón a los más afectaos, los abeyeros, y ellos gastando perres en poner cámares pel monte y ensin poner, revisar ni facer ná o casi de trampeu. El 98% de les trampes que minimicen l'umentu esponencial de la especie invasora ye lleváu a cabo por xente anónima. Luego pones una bomba y llámante radical.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 18 Abr 2020, 20:56

Prestaríame que hubiese dalgún aficionáu, o profesional, a les abeyes pa poder compartir l'estáu de les colmenes, la so evolución según floraciones y época del añu, tema de tratamientos sanitarios, trashumancies y un llarguísimu etcétera.

La apicultura ye una cosa importantísima nel ecosistema, posíblemente la que maś, porque les abeyes ensin abeyeros ya nun puen sobrevivir como pasaba hasta casi los años 90 por culpa la varroa destructor. Animo a cualquiera que-y guste esti mundu a que críe abeyes, porque amás de poder comer miel de calidá gratis, polen, propoleo, xalea real, cera ente otres coses tará faciendo un !!abor a una cantidá grandísima d'especies vexetales y polo tanto al resto d'animales que viven d'elles, y lo postrero de la propia humanidá. Engancha y ayúdate a comprender los ciclos naturales del resto del ecosistema.

El que necesite conseyos, taré encantáu de intentar ayudalu.

Avatar de Usuario
Profesor Albajara
Primer equipo
Mensajes: 7198
Registrado: 23 Ago 2007, 11:54

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Profesor Albajara » 18 Abr 2020, 22:01

ventemil escribió:
18 Abr 2020, 17:48
Habia que incentivar más el tema de la velutina, no sé si con el tema del corona ahora puedes ir a la finca poner trampas o revisarlas, pero se debería poder. Es una pena que se estén desentendiendo un poco del tema porque descontrolada una plaga así te garantiza problemas seguros, debería tratarse como los mosquitos.
Yo tengo un vecino que anda cazando asiaticas por su cuenta y consiguio un permiso de la guardia civil pa andar por ahi con las trampas .

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 18 Abr 2020, 23:05

Varios cientos de reines llevo yo en menos de tres meses. Y de Caborana a Felechosa llevamos ente toos la friolera de1850 y subiendo.

Avatar de Usuario
mur
Cadete A
Mensajes: 1067
Registrado: 24 Sep 2018, 17:47

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por mur » 19 Abr 2020, 01:18

Un tema guapu el de les abeyes, y muy poco valorao. En su día tuve formándome un poco a través de la AGA con la intención de montar algún casiellu pero quedó todo pa prau por falta de tiempu. Ahora toi planteandome retomar el tema, pero sobre todo interésame lo de les trampes de la velutina aunque sea por echar una mano.

Avatar de Usuario
Profesor Albajara
Primer equipo
Mensajes: 7198
Registrado: 23 Ago 2007, 11:54

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Profesor Albajara » 19 Abr 2020, 08:48

Arronidaeco escribió:
18 Abr 2020, 23:05
Varios cientos de reines llevo yo en menos de tres meses. Y de Caborana a Felechosa llevamos ente toos la friolera de1850 y subiendo.
Conozco gente por aqui igual , es encomiable . Ya se que al principado se la chupa el tema y no ayuda en nada , pero asi todo no les cojas ni 20 euros que te van a acusar de chiringuito .

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 19 Abr 2020, 13:45

¿Ónde ye "por aquí"? Suéname que vives per Villaviciosa, pero ¿ónde concretamente, si pueo preguntatelo?

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 19 Abr 2020, 14:16

mur escribió:
19 Abr 2020, 01:18
Un tema guapu el de les abeyes, y muy poco valorao. En su día tuve formándome un poco a través de la AGA con la intención de montar algún casiellu pero quedó todo pa prau por falta de tiempu. Ahora toi planteandome retomar el tema, pero sobre todo interésame lo de les trampes de la velutina aunque sea por echar una mano.
La temporá d'entrampiar ta acabándose porque les reines de velutina ya tan criando y lo que entamarán a cayer nes trampes serán obreres. Y como val mas matar una reina que miles d'obreres empieza a ser un poco tontería seguir col entrampiu. El ciclu de les viéspores ye distintu al de les abeyes, por si te interesa esplícotelo lo más brevemente que puea: al final del añu, cuando vien el mal tiempu y baxan les temperatures de forma constante (d'ochobre p'alantre), toles obreres de tolos niales de velutina muerren y salen del nial la reina madre y decenes o cientos de reines nueves. Estes reines quedan aletargáes envernando escondíes ente la fueya, furacos en muries o árboles... y cuando les temperatures suben otra vez de forma constante (febrero o marzo, dependiendo del clima concretu, altitud, etc) les que hayan sobrevivío salen y construyen un nial primariu. Como nun tienen obreres too esti tiempu que tarda en facer esi nial primariu y en desarrolase les primeres obreres desde que pon los güevos, ye la propia reina la que tien que salir a cazar insectos (proteína) y buscar azúcares (hidratos de carbono). Entós ye esti tiempu el que toles velutines que caces son reines y por eso si caces 100 velutines son 100 niales menos que habrá y ye cuando YE VITAL facer esi entrampiu pa evitar o minimizar esa infestaura esponencial. Tamièn se pue facer otru pela seronda, pero ye muncho menos eficaz. Ye por eso que yera esta temporá cuando había qu'haber fecho una campaña de poner trampes bestial, (lo más grande posible, y a nivel nacional por nun dicite européu directamente) por parte de les administraciones. A última hora esto dependió de los propios abeyeros o xente concienciá que lo fexo a so aire.

Voi comer y chárrote luego del tiempu que te pue llevar tener unos pocos casiellos, que ya te anticipo que mui poco.

Avatar de Usuario
mur
Cadete A
Mensajes: 1067
Registrado: 24 Sep 2018, 17:47

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por mur » 19 Abr 2020, 15:20

Gracies por la información, Arro. Voy dame de alta en Avisap y prepárome pa la próxima temporada. Además ye una tarea que me va a prestar facer con los guajes, que de pasu aprenden otres coses.

Lo de los casiellos como te decía ye más complicao por tiempu, aunque tampoco me importaría montar alguno por el monte en plan de guerrilla pa que medren les abeyes por su cuenta, sin intención de sacai rendimientu.

Lo de la velutina ye un desastre, parezme acojonante como medró el bichu solamente con una puta reina que entró por Francia según dicen...

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 19 Abr 2020, 15:33

Y el tiempu que eches p'atender les abeyes ye poquísimu en xeneral tomando de referencia'l añu enteru. Nesi sentíu, y en munchos más, ye'l ganao más agradecíu y productivu qu'hai, da menos guerra tener quince casie!!os que una vaca, un caballo, o hasta una pita. Ye verdá qu'ahi temporáes que tienes que tar un poco más enriba d'elles pa evitar que t'enxamen (enjambren), poles mieláes, o pa reproduciles pa reponer les baxes (que vas tener inevitablemente), p'aumentar el númeru de casie!!os que ya tienes, o hasta pa vender enxames a terceres persones. Pero en ningún casu, ni siquiera en plena temporá de producción, vas tener que dir tolos díis ni siquiera toles semanes a atendeles. Ye más, munches veces ye hasta contraproducente porque cuando abres un casie!!u descompónesles, dexan de facer lo que tan faciendo y creas un poco de cáos na colonia y eso va un poco en detrimentu de la so propia organización a cortu plazu. A llargu plazu non, porque de facer un bon manexu dependerá gran parte de la producción que saques y acaba mereciendote la pena. Tamién ye verdá que non tol tiempu que eches va ser revisando los casie!!os, ya que tendrás que facer otros !!abores más propios de mantenimientu y reparación de material, pero esto nun teniendo más de quince o venti casie!!os ye poquísimo. Pa que te faigas una idéa, yo llevaba sólu, quitando !!abores puntuales, ente 800 y 1200 casie!!os, trabayando una media de 30/35 hores semanales.

Si quies que t'esplique meyor cualquier estes o cualquier otra cuestión concreta, como puean ser los pasos a seguir si quies entamar con unos pocos casie!!os, les perres que costaría esa inversión inicial, o infraestructura y material imprescindible necesariu pa ello, dímelo y de bona gana darete la mio opinión.

A too esto, güei sal en La Nueva España una fueya sobre apicultura pal que-y interese.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 19 Abr 2020, 15:40

mur escribió:
19 Abr 2020, 15:20
Gracies por la información, Arro. Voy dame de alta en Avisap y prepárome pa la próxima temporada. Además ye una tarea que me va a prestar facer con los guajes, que de pasu aprenden otres coses.

Lo de los casiellos como te decía ye más complicao por tiempu, aunque tampoco me importaría montar alguno por el monte en plan de guerrilla pa que medren les abeyes por su cuenta, sin intención de sacai rendimientu.

Lo de la velutina ye un desastre, parezme acojonante como medró el bichu solamente con una puta reina que entró por Francia según dicen...
Olvídate. Les abeyes ensin paisano nun prosperen. Hai unos cuantos enemigos, velutina y sobre too un ácaru llamáu varroa que necesita d'intervención humana. Si non, muerren en un añu o dos. Aparte si les dexas a so aire enxamaríen (la reina y la mitá de les obreres marchen pa otru llau) cuando aumenten la población y ye cuestión de tiempu que les que queden, que faen otra reina, queden zanganeres porque la reina nueva muerra o nun se puea fecundar y acaben morriendo por falta de renovación d'obreres.

Si quies tener unos casiellos tienes que atendelossí o sí, pero aparte que te llevará poco, si te gusta acabarás deseando dir a ver como van porque cuando pillas un poco'l rollu engancha más que la coca.

Avatar de Usuario
ventemil
Primer equipo
Mensajes: 8012
Registrado: 13 May 2016, 23:24
Ubicación: Turón, DPRK.

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por ventemil » 19 Abr 2020, 15:42

Profesor Albajara escribió:
18 Abr 2020, 22:01
ventemil escribió:
18 Abr 2020, 17:48
Habia que incentivar más el tema de la velutina, no sé si con el tema del corona ahora puedes ir a la finca poner trampas o revisarlas, pero se debería poder. Es una pena que se estén desentendiendo un poco del tema porque descontrolada una plaga así te garantiza problemas seguros, debería tratarse como los mosquitos.
Yo tengo un vecino que anda cazando asiaticas por su cuenta y consiguio un permiso de la guardia civil pa andar por ahi con las trampas .
Es bueno saberlo, tenía la duda porque no sé si se califica como actividad esencial en lo que respecta al mantenimiento de espacios agrícolas, pero la verdad es que está muy bien que dejen porque son los únicos que de verdad hacen algo contra la plaga.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 19 Abr 2020, 15:54

Recomiendo pa cualquiera que tea interesáu nel tema esti el meyor !!ibru que lleí. Titúlase "Apicultura: Conocimiento de la abeja. Manejo de la colmena" ye de Jean Pierre-Prost. Igual ye un tochu demasiáo duru si nun te gusta muncho el tema, pero pa guiase y aprender como facer les coses ye la puta biblia del abeyeru. Si nun me lu robó la mio ex, déxotelu yo si nun lu quies comprar ni lu hai peles biblioteques.

Y si non en cualquier asociación d'apicultores deberíen tenelu. Y si nun lu tienen marcha rápidamente ensin despedite siquiera.
Última edición por Arronidaeco el 19 Abr 2020, 16:24, editado 1 vez en total.

Avatar de Usuario
Profesor Albajara
Primer equipo
Mensajes: 7198
Registrado: 23 Ago 2007, 11:54

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Profesor Albajara » 19 Abr 2020, 15:56

Arronidaeco escribió:
19 Abr 2020, 13:45
¿Ónde ye "por aquí"? Suéname que vives per Villaviciosa, pero ¿ónde concretamente, si pueo preguntatelo?
En Pria , a 5 km de ribadesella aunque pertenece a Llanes ..

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 19 Abr 2020, 15:57

ventemil escribió:
19 Abr 2020, 15:42
Profesor Albajara escribió:
18 Abr 2020, 22:01


Yo tengo un vecino que anda cazando asiaticas por su cuenta y consiguio un permiso de la guardia civil pa andar por ahi con las trampas .
Es bueno saberlo, tenía la duda porque no sé si se califica como actividad esencial en lo que respecta al mantenimiento de espacios agrícolas, pero la verdad es que está muy bien que dejen porque son los únicos que de verdad hacen algo contra la plaga.
Nun toi del too seguru que si nun tienes CEA (registru d'esplotaciones ganaeres) te dexen. Si yes ganaeru o agricultor dau d'alta sí, si non nun toi tan seguru.

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 19 Abr 2020, 15:59

Profesor Albajara escribió:
19 Abr 2020, 15:56
Arronidaeco escribió:
19 Abr 2020, 13:45
¿Ónde ye "por aquí"? Suéname que vives per Villaviciosa, pero ¿ónde concretamente, si pueo preguntatelo?
En Pria , a 5 km de ribadesella aunque pertenece a Llanes ..
A sí, que ya me contó un paxarín qu'andabes en porrica pelos bufones... :grin:

Avatar de Usuario
Arronidaeco
Primer equipo
Mensajes: 9207
Registrado: 04 Feb 2012, 01:01

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por Arronidaeco » 20 Abr 2020, 23:28

Lo primero qu'hai que facer al que-y interese entamar con abeyes ye socicitar el CEA p'abeyes, porque gracies a la superadministración tan eficiente, trabayaora y exemplar que tenemos tardan de siete meses p'arriba en concedételu. Que pues ser diez o el añu dependiendo que conceyu. Ente mediu añu y un añu namás en garrar la to solicitud, analizala y, si nun morriste, marchaste pa otru sitiu a trabayar o se te quitaron les ganes, date permisu y númeru d'esplotación. Dando facilidáes a la xente pa intentar buscate la vida, sí señor. Entós una vez solicitao, tienes tiempu bastante como pa ver onde y que vas facer: onde poneles, cuantes, con que orientación concreta y demás.

Tamién hai xente que les tien ensin CEA, pero nel casu concretu de les abeyes ye bastante más arriesgao que pa tener pites, oveyes o otra cosa porque nun ye la primera vez que piquen a un alérxicu o tal y pues tener movides, aparte que si te les zampa un oso, nun tienes derechu a indemnización. YPa solicitar el CEA hai que dir a la oficina de conseyería de ca conceyu o comarca.

Avatar de Usuario
mur
Cadete A
Mensajes: 1067
Registrado: 24 Sep 2018, 17:47

Re: Filu d'abeyeros

Mensaje por mur » 21 Abr 2020, 22:19

La burocracia como siempre poniéndolo fácil 🤷‍♂️

Gracies por la info!!

Responder